Pertubuhan Agenda Social Media 1Malaysia

Thursday, June 11, 2009

Perpaduan Pas & UMNO : Karpal mula menggelabah

3 comments:

  1. Nak tanya apa itu satu malaysia? Sekarang ini Malaysia ada banyak kaa dan merata. Kalau nak wujudkan satu bangsa Malaysia jadikan dulu bahasa melayu sebagai bahasa ilmu, perniagaan dan segalanya. Haramkan penggunaan borang dalam bahasa lain. Ini bahasa pun bermacam-macam...heee

    ReplyDelete
  2. Terima Kasih kerana komen anda.
    1. Bagi blog ini, 1 MALAYSIA bermaksud Rakyat Malaysia. Rakyat Malaysia memang banyak dan merata tetapi perpaduan tidak sepadu dan seampuh sebelumnya.
    1 MALAYSIA yang dimaksudkan oleh YAB Dato' Seri Najib adalah mendahulukan kepentingan rakyat dengan menidakkan pencapaian atau keputusan.
    Sebab itu moto "RAKYAT DIDUHULUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN".
    2. Penggunaan Bahasa Melayu/Bahasa Malaysia memang diutamakan. Cuma isu PPMSI yang belum diputuskan tetapi rasional telah diberikan kenapa Penulis menyokong PPMSI.
    3. Penggunaan borang dalam Bahasa Kebangsaan memang diwajibkan cuma ada beberapa borang didwi bahasakan kerana penggunaannya tidak terhad kepada Rakyat Malaysia sahaja.

    Wassalam.

    ReplyDelete
  3. pemikiran yang othman3738 tu lah yang membuatkan negara tak maju......ada pulak tanya malaysia ada berape....u org mana?
    bahasa melayu bahasa kita, apa salah mendalami bahasa lain pun??????? kita tau ikut je apa org cakap org bangkang kita bangkang, masalah nya anak2 org yg bangkang pasal bahasa inggeris semuanya cakap org putih kat umah belajar pun luar negara.........apa nk cerita???????eeeee
    anak2 kat kg terusssss tertinggal. sy dapat memahami keadaan ni sb sy pun asal dari kampung. patutnya kena kuatkan lagi pembelajaran b inggeris di kampung....terutama di kelantan....

    1 MALAYSIA......1 MALAYSIA

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...