Skip to main content

Eksklusif Bersama Calon PRK Permatang Pasir – Rohaizat Othman

Aug 15th, 2009 | By administrator | Category: Berita Utama

rohaizad1

PERMATANG PAUH, 15 Ogos – Menjelang hari penamaan calon bagi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) N. 11 Permatang Pasir Isnin ini, bersama dengan calon Barisan Nasional (BN), Rohaizat Othman untuk menentang calon PAS.

Sebagai anak muda yang sememangnya kurang berpengalaman dalam bidang politik, beliau dengan rasa rendah diri menanamkan keyakinan bahawa aspirasi rakyat tempatan membawa beliau untuk menjadi wakil dan seterusnya, jika beroleh kemenangan membawa perubahan kepada penduduk tempatan.

“Setelah lebih tiga penggal kawasan tersebut berada di tangan pembangkang, apa yang dilihat tidak ada sebarang pembangunan apatah lagi pembaharuan sebagai bukti pakatan campuran bertanggungjawab,” katanya.

Beliau yang ditemui di Pejabat UMNO Bahagian Permatang Pauh menegaskan bahawa matlamatnya selaku calon BN bukan hanya untuk mengurangkan majoriti undi semata-mata sebaliknya apa yang lebih penting ialah beroleh kemenangan.

“Apa yang kita lihat hari ini, pakatan campuran semakin kelam kabut bukan hanya melibatkan kepimpinannya malahan pentadbirannya juga tidak dilaksanakan dengan berkesan.”

Lantaran itu, katanya lagi, janji-janji yang ditaburkan oleh calon pembangkang dalam pilihan raya lalu sama ada PRU ke-12 atau peringkat Parlimen adalah janji-janji kosong untuk memenangi hati pengundi semata-mata.

“Rakyat tempatan sendiri tahu apa yang yang berlaku dalam pakatan campuran, malahan suasana yang berlaku hari ini sememangnya berbeza dengan tahun 2008 atau pilihan raya peringkat Parlimen lalu,” tegasnya lagi.

Namun demikian, beliau tidak memandang mudah calon PAS yang telah diumumkan malam tadi iaitu Salleh Man, 52, Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang ekoran pengalamannya menjadi calon sebanyak enam kali biarpun tidak pernah menang.

“Sebagai calon BN, saya dengan rasa rendah hati menghormati calon lawan namun berkat sokongan dan tunjuk ajar dari rakan-rakan dan para pemimpin dalam BN sendiri saya yakin akan memperoleh kemenangan,” kata pemimpin muda yang berkelulusan Undang-undang dari Universiti Islam Antarabangsa (UIA) itu.

Dalam masa yang sama, keyakinan beliau untuk memenangi kawasan pilihan raya kali ini juga turut bertambah apabila mendapat sokongan yang padu dari semua peringkat pemimpin sama ada dalam BN dan UMNO juga.

“Sesungguhnya saya amat berterima kasih atas kepercayaan yang telah diberikan kepada saya oleh semua pemimpin-pemimpin dalam Bahagian dan Presiden sendiri yang turut merestui pencalonan saya,” katanya.


PROFIL

ROHAIZAT BIN HJ OTHMAN PJK

Pekerjaan: Penasihat Undang-undang

Email: rohaizatandco@yahoo.com

Pendidikan:
Universiti Islam Antarabangsa – Ijazah Sarjana Muda Undang-undang Kelas Dua Atas (LLB)
Sijil Pelajaran Malaysia – Sek Men Keb Agama Almashoor (L) Pulau Pinang

Jawatan Politik

Ketua Pemuda UMNO Cawangan Mengkuang Titi 1996- sekarang
Pemangku Ketua UMNO Cawangan Mengkuang Titi 2005-sekarang
AJK UMNO Bahagian Ptg Pauh 2002-2008
Setiausaha UMNO Bahagian Ptg Pauh 2009
AJK Pemuda UMNO Bahagian Ptg Pauh 1998-2002

Penglibatan Dalam Badan Bukan Kerajaan
Setiausaha Kelab Sukan Komuniti DUN Penanti 2006-sekarang
Pengarah Penerbitan Direktori Wakil Pilihan Rakyat Penggal 2004-2009
Pengerusi Koperasi GDW Mengkuang Berhad 2004-sekarang
EXCO Persatuan Homestay Malaysia 2003-sekarang
Setiausaha JKKKP Mengkuang 2003-sekarang

Nama Isteri: Khairul Niza Bt Abd Razak (38)
Pekerjaan : Pensyarah Universiti Sains Malaysia
Nama Anak: Aiman Hidayat Bin Rohaizat (9)

MISI

Dari sudut politik tanahair ~ untuk mengembalikan kegemilangan UMNO Permatang Pauh di persada tanahair dengan memberikan kemenangan kepada DUN Permatang Pasir.

Ekonomi ~ berusaha untuk meningkatkan taraf hidup masyarakat Permatang Pasir

VISI
Ke arah pembentukan masyarakat yang bersatu padu berlandaskan perlembagaan Malaysia. - UMNO online.

Comments

Popular posts from this blog

Susahnya jadi Isteri Ketua Dewan Ulama Pas Perlis

Ustazah dakwa keinginan seks suami cukup tinggi KANGAR 24 Mac - Seorang ustazah mendakwa suaminya, bekas Ketua Dewan Ulama Pas Perlis, Abdul Rashid Rahman lebih mengutamakan kepuasan seks sendiri tanpa mempedulikan kesihatan dirinya yang ketika itu menderita kesakitan akibat bisul di punggung. Dakwaan tersebut dibuat oleh Siti Rosmala Mohamed, 38, ketika memberikan keterangannya selaku pemohon yang memfailkan permohonan cerai secara fasakh pada 15 Februari 2008 terhadap Abdul Rashid, 60. Siti Rosmala memberikan keterangan tersebut di hadapan Hakim Syarie, Mohd. Zaidi Abdullah di Mahkamah Rendah Syariah di sini. Ibu kepada tiga anak itu turut mendakwa, walaupun mereka sering bergaduh sehingga tidak bertegur sapa lebih seminggu, namun suami sering kali memaksanya melakukan hubungan seks. "Walaupun seminggu tidak bercakap, selepas saya dimarahi atau dipukul namun dalam soal nafkah batin (hubungan seks), saya mesti berikan biarpun terpaksa," dakwa Siti Rosmala.

Anwar Ibrahim dan One-Zionis

  NED : 1. Anwar Ibrahim 2. Lorne Craner (Yahudi), Presiden IRI 3. Carl Gershman (Yahudi), Presiden NED 4. Kenneth Wollack (Yahudi), Presiden NDI 5. John D Sullivan, Pengarah Eksekutif CIPE Andainya kita terima kononnya KERAJAAN TERSILAP dan terambik supplier yang ada kaitan dengan Israeli dan terguna firma Public Relation Amerika yang ada pejabat di Tel Aviv. Kesilapan supplier PDRM adalah sikap Pak Lah yang leka dan cuai. Sekarang sudah tidak ada masaalah itu. Manakala perkhidmatan APCO tak ada kena mengena dengan geoglobal politics tetapi advisory dalam hal public relation termasuk online media. Dalam dua2 hal ini, kerajaan membayar service dan peralatan. Kita tentukan apa yang kita mahu dari perkhidmatan yang kita mahu. Firma yang kononnya Yahudi bukan penentunya dan mengarah kita. Untuk banding dengan hubungan Anwar dengan Yahudi Zionis, lihat gambarajah yang ada kaitan dengan power-power broker dunia berikut: Dari tiga gambarajah, Anwar bergantung harap kewangan, ke

KISAH BENAR ANWAR IBRAHIM ! BHG 1

1 DENDAM KESUMAT Anwar Ibrahim mempunyai perasaan dendam yang kuat atau dipanggil DENDAM KESUMAT sama ada kawan atau lawan.Dendam yang tak habis-habis terhadap Sanusi Junid, Rahim Tamby Chik, Abdullah Ahmad Badawi dan rami lagi menjadikan beliau tidak popular sebagai pemimpin. 2 PENENTANG Sikap menentang ketua menjadi amalan Anwar sejak aktif dalam UMNO pada tahun 1982. Pada tahun yang sama beliau menentang Suhaimi Kamaruddin untuk merebut jawatan Ketua Pemuda UMNO. 3 PECAH DAN PERINTAH Sikap pecah dan perintah merupakan strategi Anwar untuk berkuasa dalam UMNO dan kerajaan. Beliau sanggup mengadudumbakan UMNO Kedah bila beliau wujudkan komplot menentang ura-ura Dr. Mahathir untuk melantik Sanusi Junid sebagai Menteri Besar Kedah. Begitu juga beliau mengadakan tekanan terhadap Rahim Tamby Chik sehingga memaksanya meletakkan sebagai Ketua Menteri Melaka. 4 SUMPAH BOHONG Anwar berani bersumpah untuk tidak menentang Ghaffar Baba bagi jawatan T