Pertubuhan Agenda Social Media 1Malaysia

Thursday, September 30, 2010

ANWAR TUDUH ZAID KUDA TROJAN ?

Tiga hari lepas anwar ada keluarkan kenyataan agar pengundi pada pemilihan pkr berhati-hati dengan anasir kuda trojan yang cuba merosakkan parti .(memang parti dah rosak pun).

kias kuda trojan ini memang jelas ditujukan kepada zaid ibrahim.

jika benarlah zaid ibrahim kuda trojan, bagaimana pulak dengan 'kuda trojan' yang anwar pasang dalam parti pas ? siapa dapat jawatan tertinggi pulak tu.

kamarudin jaafar adalah bekas setiausaha agung pas, bekas ahli parlimen tumpat dari umno, bekas staf anwar ibrahim dan merupakan Pengerusi IKD yang membantu kerja politik Anwar sebelum pemecatannya pada 2 september 98 untuk masuk pas ? ini bukan kuda trojan anwar ke ?


Thursday, September 23, 2010

PELENGKAP PARTI ANAK BERANAK : Nurul Izzah Calon Naib Presiden

Dengan tercalonnya Izzah, lengkaplah PKR sebagai sebuah parti yang akan membariskan Bapa, Ibu dan Anak. Ianya sama seperti DAP yang juga mengamalkan resam yang sama.


KUALA LUMPUR: Anak sulong Anwar Ibrahim yang juga Ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar secara rasminya mengumumkan hasratnya bertanding jawatan Naib Presiden pada pemilihan PKR hujung tahun ini.

Beliau yang terharu di atas pencalonannya itu berterima kasih kepada ahli parti yang mencalonkan beliau.

Izzah yang kini menerima lapan pencalonan berkata beliau menerima pencalonan tersebut sebagai peluang memikul tanggungjawab parti.

Beliau bagaimanapun mengisytiharkan tidak menyokong mana-mana calon yang bertanding dalam pemilihan kali ini.

Nurul Izzah sebelum ini membuat kenyataan yang beliau menyokong Zaid Ibrahim sekaligus menggambarkan seolah ada krisis di antara keluarga Anwar dan Azmin.

"Selepas terima pencalonan itu, saya mempertimbangkan diri sendiri untuk bertanding sebagai Naib Presiden.

"Saya turut isytihar untuk tidak menyokong mana-mana calon bertanding kerana mereka bebas untuk membuat pencalonan dan saya bertanggungjawab untuk menghormati pilihan mereka," katanya dalam sidang media di pusat khidmatnya hari ini. - FoN Online

Perebutan Jawatan PKR Dahsyat, Cukup Kotor

Bekas Ketua Penerangan Parti Keadilan Rakyat (PKR), Ruslan Kassim percaya PKR sekarang bukan sahaja parti “retak menanti belah” tapi “retak hampir terbelah dan berantakan”.

Jelasnya ini berikutan pemilihan parti dan perebutan jawatan yang berlaku dalam PKR ketika ini yang bukan sahaja dahsyat malah cukup kotor.

Tegas beliau lagi ini membuktikan bahawa PKR selama ini mengamalkan politik “mengata dulang paku serpih”, “meludah ke langit tertempek ke muka sendiri”.

“Segala tuduhan, persepsi, serangan yang dilemparkan kepada UMNO dulu kini berlaku dalam PKR malah lebih dahsyat lagi.

“Dulu saya katakan PKR menuju kehancuran dan sekarang kehancuran itu akan sempurna selepas pemilihan ini”, katanya kepada UMNO-Online di sini, hari ini.

Pada masa yang sama beliau juga tidak hairan dengan pelbagai masalah yang sedang berlaku dalam pemilihan PKR seperti cantas mencatas, serangan peribadi, fitnah termasuk gejala politik wang kerana individu yang ada dalam PKR adalah orang yang sama melakukan kerja kotor ketika dalam UMNO dahulu.

“Keputusan saya meninggalkan PKR adalah tepat kerana saya telah melihat perkara ini ketika saya berada dalam PKR.

“Saya menjangkakan PKR akan menjadi sebuah lagi parti yang bakal terkubur dan menjadi sejarah politik tanahair”, ujarnya.

Beliau seterusnya berkata pemilihan PKR kali ini juga akan memperlihatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai dalang untuk mencaturkan calon-calon pilihannya.

“Ini kepakaran Anwar yang tiada tolok bandingnya”, kata beliau. - FoN Online

Saturday, September 18, 2010

KeBENARan: Majlis Peguam – Pro Pembangkang Dan Berat Sebelah?

Kes pembunuhan jutawan kecantikan Dato Sosilawati yang menggegarkan Negara baru-baru ini, melihatkan betapa berat sebelahnya Majlis Peguam dalam membicarakan tentang hal ini.  Lebih-lebih lagi apabila yang disyaki terlibat adalah terdiri daripada seorang ahlinya merangkap ahli seumur hidup kepada sebuah parti pembangkang dimana Majlis Peguam dilihat begitu condong kepadanya.

Pathmanabhan A/L Nalliannen, Suspek utama
Di dalam kenyataan media pertamanya mengenai kes pembunuhan ini, Majlis Peguam melalui Setiausahanya, George Varughese menafikan tidak peka kepada kes tersebut hanya kerana ia melibatkan suspek seorang peguam yang juga ahli naungannya.  Alasan yang diberikan ialah tidak menerima senarai suspek dan tidak akan mengeluarkan kenyataan berasaskan spekulasi.  Kenyataan penuh tersebut boleh dirujuk disini.

Inilah yang disebut dalam tulisan sebelum ini bahawa Majlis Peguam secara tiba-tiba berubah menjadi alim dan mengikut peraturan.  George Varughese mungkin sudah lupa, dalam kes Kugan yang ditukar menjadi isu perkauman oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab, Majlis Peguam melalui mantan Presidennya, A. Ambiga, mengeluarkan kenyataan pertama pada 23hb Januari 2009 iaitu 3 hari selepas Kugan dilapurkan mati di dalam tahanan polis iaitu pada 20hb Januari 2009. Kenyataan penuh Ambiga boleh dirujuk disini.

Berlawanan dengan kenyataan George Varughese, tiada senarai suspek yang terlibat diserahkan kepada Majlis Peguam, lapuran bedah siasat kedua juga belum dilakukan tetapi Ambiga telah pun mengeluarkan kenyataannya terlebih dahulu,  menunjukkan bahawa Majlis Peguam tidak terikat kepada perkara-perkara yang disebut George Varughese di atas.  Pendek dan mudah kata Majlis Peguam yang ‘mahir’ pasal undang-undang ini berbohong kepada kita semua.

Begitu juga halnya dengan kematian Teoh Beng Hock, Majlis Peguam mengeluarkan kenyataan akhbarnya disini pada 18hb Julai 2009 iaitu 2 hari selepas Teoh Beng Hock ditemui mati pada 16hb Julai 2009.  Bukan setakat itu, Majlis Peguam mendesak pula ditubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat kematian ini. 

Kenapa berbeza benar kedua-dua kes ini dengan tindakan Majlis Peguam sekarang?

Majlis Peguam yang ditubuhkan dibawah Akta Profession Guaman 1976 yang antara lain untuk mengekalkan kedaulatan undang-undang dan melindungi kepentingan pengamal profession guaman, sepatutnya bertindak sebagai sebuah badan yang bebas.  Dengan kuasa menggantung dan membatal lesen guaman, Majlis Peguam tidak boleh berpihak kerana ia akan menjejaskan perjalanan undang-undang dan menafikan hak mendapat keadilan jika tidak diurus dengan sempurna.   

Persepsi masyarakat umum yang melihat Majlis Peguam sebagai satu cabang kepada parti politik pembangkang seperti DAP kerana banyak tindakannya yang selari dengan fahaman politik pembangkang tersebut termasuk mensensasikan kes-kes kematian yang berkaitan dengan polis dan SPRM tanpa perlu menunggu keadilan dari mahkamah, belum lagi bercakap akan penglibatan aktif ramai ahli-ahlinya di dalam politik pembangkang.

Tindakan Majlis Peguam mempersoal Akta-akta yang diluluskan parlimen dan kes-kes yang diputuskan di Mahkamah juga sebenarnya menyalahi maksud penubuhannya itu kerana ia terletak di luar bidang kuasanya.  Penggubalan undang-undang dibuat di Parlimen dan interpretasi undang-undang dibuat di mahkamah., bukan oleh Majlis Peguam.

Tiada alasan lain bagi sikap berat sebelah yang ditunjukkan oleh Majlis Peguam dalam kes pembunuhan Sosilawati ini melainkankan kerana yang terlibat adalah ahli naungannya dan parti yang disokongnya.  Dalam erti kata keadilan, Majlis Peguam tidak adil, berpihak dan sesuatu perlu dibuat bagi membolehkan sebuah badan yang benar-benar adil dan bebas dari politik kepartian ditubuhkan bagi menjaga para pengamal profession guaman di Negara kita.

Atau kalau perlu, haramkan saja peguam daripada terlibat dalam politik.

Sumber : MyKMU.net

Monday, September 13, 2010

BENARKAH AHLI BAR COUNCIL BUNUH SOSILAWATI ?


pertanyaan.benarkah peguam yang jugak ahli majlis peguam iaitu dato patmanathan dan 8 orang india terlibat membunuh sosilawati dan 3 rakannya ? ini alamat lawyer anak haram ..no 51 jalan kemboja 33 off jalan sultan ahmad shah..

jika benar, memang siallah ahli bar council ni ! sundalan betul korang ni ,mana pergi suara setan pejuang demokrasi pas,dap pkr ! kenapa senyap syaitan ! barua .kalau melayu yang buat korang bising macam kes pengetua johor, tapi bila india bunuh melayu korang senyap..kepala bapak korang la barua demokrasi... ! kepala hotak korang la pakatan !
SEGERAKAN SIASATAN..INI KES BUNUH. AYUH SELURUH BLOGER, KITA DESAK KERAJAAN SEGERAKAN SIASATAN,DAKWAAN DAN PROSES PENGHAKIMAN...AKU SERU BLOGER BANTU PERJUANGKAN NASIB SAUDARA KITA YANG TERKORBAN ! 
 
Dari Blog Sahabat GAP

Komen:

Saya nak tunggu komen Docmarjan aka dr lolo MP Titiwangsa kerana statement FITNAH beliau sebelum ini (klik post sebelum)...tak reti dosa punya Docmarjan!

Sosilawati : Antara Perjuangan, Fitnah Dan Matlamat Menghalalkan Cara - Docmarjan Nenek Gila Glamour

Pertama sekali saya nak ucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham Dato Sosilawati, peguam, pegawai bank CIMB cawangan Kampong Baru dan pemandu yang dibunuh kejam di Morib. Saya tak mahu mengulas panjang sebab maseh dalam siasatan polis dan oleh itu subjudis. Apapon butiran dan identiti peguam dan bekas ahli Majlis Peguam tersebut ada di sini http://www.facebook.com/photo.php?pid=142556&id=100001200616378#!/pages/Kuala-Lumpur-Malaysia/Anti-PKR-Club/197344137372?v=wall&story_fbid=156768354349405

Kedua saya nak berterima kaseh kepada Tan Sri Musa Hassan yang maseh menjalankan tugas dan semua anggota PDRM yang cekap menyelesaikan kes pembunuhan tersebut. Salinan video tape wawancara wakil PDRM boleh didapati di link ini

http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DuHQsUEtyeyk&h=9cc63

Ketiga saya nak menyatakan rasa sedeh kerana isu ini telah mula di spin/fitnah  oleh ahli politik yang tak bertanggungjawab apatah lagi memakai gelaran muslimah PAS di sini http://twitter.com/docmarjan yang mulai mengaitkannya dengan Altantuya. Apakah motif berbuat demikian? Adakah ia penyataan berpandu yang memandu  minda pembaca ke arah konspirasi dan menyalahkan pemimpin parti lawan ataupon Kerajaan Persekutuan?
Gila! Tak beragama dan tak reti dosa atau pahala. Kematian dipolitikkan...MasyaAllah! Pencen la nenek oiiiii!

Kenyataan Dr Lo lo melalui twitter " Sape yg bleh lupakn kmatian altanTuya.sy kaitkn sbb mrk adalh wnita spt sy. Mrk mati dbunuh kejam dbumi msia.apa yg politiknya? "- Maaf bagi saya, yang juga seorang wanita dan ibu serta  tak berpehakpon ke mana mana faction,  amatlah janggal untuk  menyentuh kematian Allahyarham Dato Sosilawati dengan Altantuya tanpa ada tujuan lain disebaliknya (sungguh benar kata orang politik itu cukup kotor)

Apapon mengikut seorang pembaca Fb yang arif dalam transaksi kewangan, Allahyarham Dato Sosilawati telah tidak dinasehatkan oleh peguamnya penggunaan Irrevocable Conditional Bank Payment Orders bagi transaksi kewangan yang melibatkan jumlah yang besar....dan ini menimbulkan tanda tanya...

Kepada semua biarlah PDRM menjalankan tugas mereka...dan hormatilah perasaan kaum keluarga yang kehilangan anggota keluarga dan  sumber rezeki mereka kerana semua mereka adalah penyumbang utama rezeki keluarga maseng maseng- Al Fatehah untuk mereka.

Sumber : Dari blog anakbukitgantang

Sunday, September 12, 2010

Tahap Pemikiran Khairy Sama Seperti Bendera - Zahid Md Arip

Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin disifatkan mempunyai fikiran "sekotak" dengan segelintir rakyat Indonesia yang biadab dan melakukan demonstrasi di depan Kedutaan Malaysia di Jakarta apabila mengutarakan cadangan meminta kerajaan memanggil pulang Duta Besar Malaysia di sana.

 
Ahli Dewan Tertinggi Pertubuhan Peribumi Kebangsaan (PERKASA), Muhammad Zahid Md. Arif berkata, cadangan itu merupakan tindakan terdesak oleh Ahli Parlimen Rembau itu untuk mendapatkan publisiti murahan.

"Saya setuju dengan kenyataan Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman bahawa Khairy seorang yang tidak cerdik apabila memberikan cadangan sedemikian.

"Ia datang tidak kena pada masanya apatah lagi ketika pemimpin kedua-dua negara sedang mengambil langkah diplomasi bagi menyelesaikan masalah yang timbul," katanya dalam satu kenyataan kepada Mingguan Malaysia hari ini.

Beliau mengulas kritikan Anifah yang menyifatkan Khairy sebagai pemimpin yang "pandai tetapi tidak bijak" apabila mengemukakan cadangan itu.

Khairy sebelum ini meminta kerajaan memanggil pulang Duta Besar Malaysia ke Indonesia, Datuk Syed Munshe Afzaruddin Syed Hassan sekiranya mesej bantahan serta protes Wisma Putra masih gagal menghentikan serangan penunjuk perasaan terhadap pejabat Kedutaan Besar Malaysia di sana.

Pada masa sama, beliau turut menyeru Wisma Putra lebih tegas dalam menyampaikan mesej bantahan kepada kerajaan Indonesia berhubung isu demonstrasi oleh Benteng Demokrasi Rakyat (Bendera).

Sehubungan dengan itu, Zahid meminta agar kerajaan tidak melayan permintaan Khairy itu kerana sekiranya langkah itu dilaksanakan, bermakna Malaysia bersedia untuk memutuskan hubungan diplomatik dengan Indonesia.

"Saya difahamkan hubungan di antara pemimpin kedua-dua negara dalam keadaan baik dan yang bertindak biadab itu hanya mewakili golongan yang kecil. Jadi di manakah rasionalnya cadangan itu? Lainlah kalau mereka betul-betul hendak berperang dengan kita," katanya.

Zahid secara sinis kata, sekiranya Khairy sebagai Ketua Pemuda mampu membekalkan tenaga kerja untuk bekerja dalam sektor berkenaan, beliau akan bersetuju dengan cadangan itu.

"Sebagai Ahli Parlimen yang juga merupakan graduan dari Universiti Oxford, Khairy harus faham sekiranya Duta kita di Jakarta dipanggil pulang, bermaksud Malaysia bersedia untuk memutuskan hubungan diplomatik yang lama terjalin dengan republik itu,"katanya. - Utusan

Tuesday, September 7, 2010

PKR MAKIN BERGOLAK. MAKIN RAMAI NAFI SOKONG AZMIN !!


Beberapa perwakilan PKR di Selangor dan Negri Sembilan yang didakwa menyokong keputusan naib presiden, Azmin Ali dalam pertandingan merebut jawatan nombor dua parti itu menafikan mereka dalam kumpulan berkenaan.

Pagi tadi, bertempat di Shah Alam, ADUN Kota Anggerik, Yaakob Sapari yang mendakwa mewakili sembilan rakannya di Selangor dan empat dari Negeri Sembilan berkata mereka berdiri teguh menyokong Azmin.

Sebelum ini, pada sidang akhbar yang hampir sama yang diadakan oleh kumpulan ahli parlimen PKR mendakwa 18 ahli parlimen dan dua senator menyokong Azmin mengisi jawatan nombor dua dalam parti itu.

Bagaimanapun tinjauan mendapati tidak semua ahli parlimen yang didakwa itu memberi kebenaran supaya nama mereka digunakan untuk dikaitkan dengan kumpulan yang menyokong Azmin.

Hari ini perkara yang sama berulang, dan ramai ADUN yang melahirkan rasa terkejut kerana dinamakan sebagai kumpulan pro-Azmin oleh Yaakob.

Antara mereka ialah ADUN Kajang, Lee Kim Sin, yang berkata dia tidak membantah majlis pagi tadi tetapi dia sebenarnya berkecuali dan tidak terbabit dengan kumpulan seperti didakwa oleh Yaakob.

“Pendapat saya, terlalu awal untuk mjenyatakan sokongan kerana pencalonan belumpun dimulakan. Saya akan tunggu sehingga pencalonan dan memerhati suasana.

“Walaupun Azmin adalah ketua Selangor, namun kita mesti pilih pemimpin berdasarkan keperluan parti dan kebolehnya, bukan dengan pihak mana dia bergabung,” kata Lee.

ADUN lain yang mendakwa nama mereka diheret oleh Yaakob tanpa diberitahu termasuk Chai Tong Chai (Chuah), Aminudin Harun (Sikamat), Gan Pei Nei (Rawang) dan Rodziah Ismail (Batu Tiga).

Bagaimana jika Syed Husin tak berundur?

Chai berkata dia tidak akan menyatakan skongan kepada sesiapa setakat ini timbalan presiden PKR sekarang, Syed Husin Ali belum mengumumkan secara rasmi yang beliau akan bersara.

“Terlalu awal untuk menyokong sesiapa? Bagaimana jika Syed Husin Ali ingin bertanding semula?” soalnya.

Syed Husin, walaupun dijadual akan berundur - amat dihormati di kalangan ahli parti dan sebarang usaha mencabarnya dijangka akan memecah-belahkan PKR.

Aminudin pula mengesahkan dia diminta menyertai sidang akhbar pagi ini tetapi menolak undangan itu.

“Bagi saya, ini ursan dalaman, jadi tak perlu senaraikan nama saya jika saya tidak hadir...Di Negeri Sembilan, ahli fokus menunaikan tuntutan Ramadan daripada memikirkan pemilihan parti,” katanya.

ADUN Taman Medan Haniza Talha berkata secara peribadi beliau tidak ada masalah untuk menyokong Azmin bertanding sebagai timbalan presiden.

"Pencalonan daripada (ahli) cabang, bukan daripada saya. (Kita) perlu bersikap adil. Kalau sebuah parti demokratik, kita terpaksa untuk melalui perkara ini. Tidak ada jalan pintas.

'Kita kita tak boleh buat keputusan, kena bincang dengan akar umbi dulu. Apa nak tergesa-gesa. Pencalonan dibuat selepas raya," katanya.

Tambahnya beliau hanya mengetahui bahawa sidang media itu akan diadakan selepas dihubungi oleh "seseorang' pagi tadi.

Bagaimanapun, katanya, beliau tidak dapat hadir kerana mempunyai urusan lain.
Dari Blog Sahabat : GERAKAN ANTI PKR
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...