Pertubuhan Agenda Social Media 1Malaysia

Wednesday, June 1, 2011

HOT!!! PAS import peserta Raja Lawak ASTRO untuk berceramah...

Korang kenal tak mamat kat atas tu? Mamat tu adalah penceramah baru PAS yang diimport khas dari pentas Raja Lawak Astro untuk berceramah di pentas PAS dalam Himpunan 10 ribu Pemuda Pas Kelantan hari tu..

Nama mamat tu adalah Sulaiman Ibrahim ataupun nama glamour dia Leman dalam rancangan Raja Lawak tu.. Leman ni memang bercita-cita nak jadi YB.. Bagi sesapa yang ikut rancangan Raja Lawak di Astro tu, mesti tau impian si Leman ni...





So, bila Leman ditendang keluar dari program realiti tu, terus dia dipinang oleh PAS untuk mengisi kekosongan penceramah parti tersebut. Dan gua yakin, Leman nampak PAS adalah satu platform untuk dia jadi popular macam Ostad Bob Lokman, so dia pun terima dengan hati terbuka..

Untuk pengetahuan korang, tak lama dulu Leman ni berkerja sebagai sorang lawyer@peguam kontrak kerajaan. Tapi dia kena pecat pasal menyertai demonstrasi BERSIH yang dianjurkan oleh Mat Sabu.. Maka jadilah dia seorang lawyer buruk dipentas PAS...




Tapi sebelum Leman ni masuk Raja Lawak dan PAS, dia pernah berniaga minyak ikan belacak di kaki lima pasar malam. Korang tau tak minyak belacak tu guna untuk apa? Hahahahaha... minyak belacak tu digunakan untuk besarkan torpedo macam Anwar punya...

Jadi, gabungan minyak belacak dan juga kepakaran buat lawak bodoh si Leman ni, dia memenuhi KPI untuk jadi penceramah dan juga ahli PAS seumur hidup.. Sambil berceramah, bolehlah jual minyak urut tu pada lebai-lebai PAS semua kannn... Mesti laku punya lahhh...




So, Leman ni berkemungkinan besar akan jadi produk terbaru PAS didalam perjuangan ke syurga impian dorang.. Jadi, gua ucapkan selamat berjaya lah buat leman... Mahfuz Bean dah tak boleh cari makan lah lepas ni... Hahahahahaha...

Sumber Asal: Terima kasih Rakan Media Permatang Pauh

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...