Pertubuhan Agenda Social Media 1Malaysia

Thursday, July 2, 2009

Yang tak boleh ditegur & tak menerima pendapat orang lain...ego, takbur dan riak namanya.

1. Lihat photo di sebelah kiri dan bandingkan dengan yang di sebelah kanan, apa bezanya?

2. Bezanya, yang di kiri dipilih oleh ahli Pas dan yang di kanan tidak. Selain dari itu, yang di kiri bersedia mendengar dan menerima pendapat orang lain dan yang di kanan tidak boleh ditegur apatah lagi untuk menerima pendapat orang lain terutama dari golongan muda walaupun yang muda itu lebih ilmunya yang juga qurniaan ALLAH kepadanya.

3. Jelas pada rakyat sekarang bahawa Nik Aziz telah terlampau hebat dan tidak boleh menerima pendapat orang lain. Tak tahulah gelaran apa yang sesuai diberikan kepada orang yang bersifat begini. Tidak ada yang paling betul melainkan dia sendiri dan tidak ada sesiapa yang pandai & berilmu melainkan dia sendiri.

4. Sifat Nik Aziz ini jelas mengelirukan Umat Islam apatah lagi yang belum memeluk Islam.

5. Di Kelantan terdapat beberapa orang yang terlalu taksub kepada Nik Aziz akan bermatian melarang kita dari bercakap buruk kepada Nik Aziz. Kononnya jika kita bercakap buruk tentang Nik Aziz, mulut kita akan cacat dan bermacam lagi musibah yang bakal kita terima.

6. Pada mereka, Nik Aziz ini macam 'Wali' dan berbuat sesuatu yang tidak diingini bakal membawa kita kepada musibah besar.

7. Ya ALLAH! Betulkanlah Aqidah mereka-mereka ini. Sesungguhnya jauhkan kami dari kesesatan yang membawa kami kepada Syirik Ya ALLAH.

8. Nik Aziz hanyalah manusia biasa yang ada Ilmu Agamanya tetapi menggunapakai kelebihannya itu untuk membantu politik beliau. Dia berfatqwa, "Wanita Haram berpolitik"...itu dulu kerana sekarang dah tak haram dan dah ada Wanita jadi Wakil Rakyat Pas.

9. "Jadi wakil rakyat Pas cuma 2 penggal sahaja"...itu dulu semasa kempen Pas tahun 1999 kerana sekarang Nik Aziz sendiri dah 19 tahun menjadi wakil rakyat dan Menteri Besar.

10. Alim ulama apakah yang 'kecek belawok' (bercakap bohong) dan terlalu tinggi egonya?

11. Demi 1 MALAYSIA YA ALLAH, Jauhkan kami dari kesesatan dan jauhkan kami dari terpengaruh kepada mereka yang menggunakan ayat-ayatmu untuk pentingan peribadi serta memecah-belahkan perpaduan Ummah. Kami pohon petunjukmu YA ALLAH.

12. 1 MALAYSIA fikirkanlah keegoan, ketakburan dan kesombongan yang dibenci ALLAH telah meresap ke lubuk jiwa Nik Aziz. Apakah kita mesti patuh dan ikut kepada keegoan, ketakburan dan kesombongan ini.

Isytiqhorohlah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...