Skip to main content

Anwar hilang sokongan: PM

Najib mahu rakyat nilai sendiri peribadi Penasihat PKR

HULU SELANGOR: Datuk Seri Najib Razak mahu rakyat menilai sendiri kepemimpinan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang kini hilang sokongan selepas ramai kenalan rapatnya mengambil keputusan keluar daripada parti itu.

Perdana Menteri berkata, mereka yang keluar daripada parti itu suatu ketika dulu sanggup masuk penjara atau naik turun mahkamah semata-mata demi pemimpin mereka itu.

NAJIB bermesra dengan orang ramai ketika tiba untuk majlis pelancaran Yayasan Kelana Ehsan, di Dewan Felda Sungai Tengi, Hulu Selangor, semalam.

Hari ini mereka yang menyokong kuat itu mengambil keputusan keluar daripada parti itu, satu demi satu hilang kepercayaan kepadanya (Anwar). Mereka bukan orang biasa yang rakyat tidak kenal tetapi mereka ini sangat rapat dengannya (Anwar), malah ada mengenalinya selama 30 tahun.

Hari ini mereka ini tidak lagi percaya pada pemimpin ini, apakah kesimpulannya, rakyat boleh menilainya, katanya pada majlis pelancaran Yayasan Kelana Ehsan (YKE), Dewan Felda Sungai Tengi, di sini, semalam.

Turut hadir Lembaga Pengarah YKE, Datuk Fateh Iskandar Mohamed Mansor.

Najib berkata, antara pemimpin yang keluar ialah bekas Timbalan Presiden Keadilan, Dr Chandra Muzaffar yang amat dihormati kerana mempunyai buah fikiran yang baik.

Dr Chandra adalah orang yang rapat dengan Anwar, beliau marah apabila Anwar dipecat dan beliau naik turun bersamanya, tetapi hari ini sudah hilang kepercayaan kepada individu itu. Dr Chandra kini menjadi Pengerusi Yayasan 1Malaysia.


Setiausaha Agung PKR (Datuk Salehuddin Hashim) yang bertanggungjawab menjatuhkan Barisan Nasional (BN) di Selangor tetapi kini tidak lagi percaya pada parti itu.

Salehuddin dilaporkan melepaskan jawatan itu pada 7 Januari 2010 untuk memberikan tumpuan kepada perniagaan konsultansi minyak dan gasnya.

Bekas Ketua Pemuda PKR, Ezam Mohd Nor, yang sanggup masuk penjara kerana Anwar turut keluar dari parti itu. Ezam memberitahu saya, yang beliau diminta melawan saya di Pekan pada pilihan raya umum lalu dan diminta membuat fitnah berhubung kes pembunuhan warga Mongolia, Altantuya Shaariibuu, tetapi apabila Ezam tanya ada bukti atau tidak, Anwar kata, bedal jer, katanya.

Begitu juga dengan Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin yang juga peguam kepada Cif Inspektor Azilah Hadri dalam kes pembunuhan Altantuya, yang mendedahkan ditawarkan ganjaran yang disifatkannya boleh menggoyahkan iman untuk mengaitkan Perdana Menteri dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor, dalam kes Altantuya.

Katanya, Zulkifli mendapat pengesahan daripada Azilah bahawa beliau tidak ada kena mengena dalam kes pembunuhan Altantuya.

Saya sudah bersumpah dalam masjid (berhubung kes Altantuya) tapi orang itu sehingga sekarang belum bersumpah, malah membuat pelbagai dalih, katanya.

Beliau berkata, Anwar turut mempermainkan nama Yang di-Pertuan Agong kononnya menyokong beliau dalam percubaan 16 September 2008.

Najib berkata, beliau bertanya kepada baginda sama ada benar atau tidak perkara itu dan baginda menafikannya.

Begitu juga bekas Panglima Angkatan Tentera Malaysia (ATM), Jeneral (B) Tan Sri Abdul Aziz Zainal, saya bertanya kepadanya dan beliau turut menafikannya, katanya.

Sementara itu, Najib berkata, beliau akan menemui Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama, dalam lawatannya ke negara itu pada masa terdekat ini. - Berita Harian

Comments

Popular posts from this blog

Susahnya jadi Isteri Ketua Dewan Ulama Pas Perlis

Ustazah dakwa keinginan seks suami cukup tinggi KANGAR 24 Mac - Seorang ustazah mendakwa suaminya, bekas Ketua Dewan Ulama Pas Perlis, Abdul Rashid Rahman lebih mengutamakan kepuasan seks sendiri tanpa mempedulikan kesihatan dirinya yang ketika itu menderita kesakitan akibat bisul di punggung. Dakwaan tersebut dibuat oleh Siti Rosmala Mohamed, 38, ketika memberikan keterangannya selaku pemohon yang memfailkan permohonan cerai secara fasakh pada 15 Februari 2008 terhadap Abdul Rashid, 60. Siti Rosmala memberikan keterangan tersebut di hadapan Hakim Syarie, Mohd. Zaidi Abdullah di Mahkamah Rendah Syariah di sini. Ibu kepada tiga anak itu turut mendakwa, walaupun mereka sering bergaduh sehingga tidak bertegur sapa lebih seminggu, namun suami sering kali memaksanya melakukan hubungan seks. "Walaupun seminggu tidak bercakap, selepas saya dimarahi atau dipukul namun dalam soal nafkah batin (hubungan seks), saya mesti berikan biarpun terpaksa," dakwa Siti Rosmala.

Anwar Ibrahim dan One-Zionis

  NED : 1. Anwar Ibrahim 2. Lorne Craner (Yahudi), Presiden IRI 3. Carl Gershman (Yahudi), Presiden NED 4. Kenneth Wollack (Yahudi), Presiden NDI 5. John D Sullivan, Pengarah Eksekutif CIPE Andainya kita terima kononnya KERAJAAN TERSILAP dan terambik supplier yang ada kaitan dengan Israeli dan terguna firma Public Relation Amerika yang ada pejabat di Tel Aviv. Kesilapan supplier PDRM adalah sikap Pak Lah yang leka dan cuai. Sekarang sudah tidak ada masaalah itu. Manakala perkhidmatan APCO tak ada kena mengena dengan geoglobal politics tetapi advisory dalam hal public relation termasuk online media. Dalam dua2 hal ini, kerajaan membayar service dan peralatan. Kita tentukan apa yang kita mahu dari perkhidmatan yang kita mahu. Firma yang kononnya Yahudi bukan penentunya dan mengarah kita. Untuk banding dengan hubungan Anwar dengan Yahudi Zionis, lihat gambarajah yang ada kaitan dengan power-power broker dunia berikut: Dari tiga gambarajah, Anwar bergantung harap kewangan, ke

KISAH BENAR ANWAR IBRAHIM ! BHG 1

1 DENDAM KESUMAT Anwar Ibrahim mempunyai perasaan dendam yang kuat atau dipanggil DENDAM KESUMAT sama ada kawan atau lawan.Dendam yang tak habis-habis terhadap Sanusi Junid, Rahim Tamby Chik, Abdullah Ahmad Badawi dan rami lagi menjadikan beliau tidak popular sebagai pemimpin. 2 PENENTANG Sikap menentang ketua menjadi amalan Anwar sejak aktif dalam UMNO pada tahun 1982. Pada tahun yang sama beliau menentang Suhaimi Kamaruddin untuk merebut jawatan Ketua Pemuda UMNO. 3 PECAH DAN PERINTAH Sikap pecah dan perintah merupakan strategi Anwar untuk berkuasa dalam UMNO dan kerajaan. Beliau sanggup mengadudumbakan UMNO Kedah bila beliau wujudkan komplot menentang ura-ura Dr. Mahathir untuk melantik Sanusi Junid sebagai Menteri Besar Kedah. Begitu juga beliau mengadakan tekanan terhadap Rahim Tamby Chik sehingga memaksanya meletakkan sebagai Ketua Menteri Melaka. 4 SUMPAH BOHONG Anwar berani bersumpah untuk tidak menentang Ghaffar Baba bagi jawatan T