Skip to main content

BN Banyak "Bahan" Untuk Berdepan Pakatan PKR-DAP-PAS

PUTRAJAYA: Barisan Nasional (BN) mempunyai banyak "bahan" untuk berdepan pakatan Parti Keadilan Rakyat (PKR)-DAP-PAS dalam pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor, yang kini kosong ekoran kematian penyandangnya Datuk Dr Zainal Abidin Ahmad daripada PKR malam tadi.

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata "bahan" itu akan digunakan bagi menyedarkan pengundi di kawasan berkenaan tentang siapa sebenarnya pakatan PKR-DAP-PAS.

DATUK Seri Najib Tun Razak (tengah) bersama ahli-ahli Majlis Tertinggi UMNO memotong kek sempena setahun beliau menjadi Perdana Menteri dan menerajui UMNO, sebelum mesyuarat majlis tertinggi parti itu, di PWTC Kuala Lumpur, 26 Mac.

"Waktu kempen, macam-macam boleh berlaku tetapi kita mempunyai banyak bahan sekarang yang boleh kita gunakan dalam pilihan raya kecil itu nanti," katanya kepada pemberita selepas melawat Makmal Kualiti Guru Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) di Kementerian Pelajaran di sini hari ini.

Pada pilihan raya umum lepas, Dr Zainal Abidin yang juga bekas Timbalan Menteri Besar Selangor menewaskan calon BN, Datuk G.Palanivel dengan majoriti tipis 198 undi.

Allahyarham yang menyertai PKR pada 2005, memperoleh 23,177 undi manakala Palanivel yang juga Timbalan Presiden MIC, mendapat 22,979 undi.

Mengulas lanjut, Muhyiddin yang juga Timbalan Pengerusi BN, berkata dalam situasi sekarang, banyak pihak yang tidak berpuas hati dengan kerajaan negeri Selangor yang ditadbir parti pakatan.

Beliau berpendapat jika pilihan raya umum 2008 dianggap tsunami politik, keadaan kini berbeza kerana rakyat sudah mulai sedar bagaimana pakatan PKR-DAP-PAS mentadbir Selangor.

"Sudah terdengar banyak suara yang tidak puas hati dan sentimen sebegini saya kira menyeluruh dan atas dasar itu, kemungkinan mereka sudah insaf dan tahu bahawa yang lebih mampu dan berupaya ialah BN.

"Atas pertimbangan itu, saya mengharapkan keadaan yang lebih baik daripada segi sentimen politik di situ kepada BN. Apa pun kita tidak boleh rasa selesa atau terlalu yakin kerana kita faham situasi politik boleh berubah," katanya.

Mengenai calon, Muhyiddin berkata calon yang dipilih itu ialah individu yang paling disukai, terbaik, boleh menjalankan amanah sebagai wakil rakyat BN serta dapat menyelesaikan masalah rakyat dan sebagainya.

"Kita akan bincangkan, pasti kita letak calon yang terbaik untuk menjadi wakil rakyat di situ. Setakat ini, calon yang akan mewakili BN pada pilihan raya kecil itu ialah daripada MIC.

"Apa pun keputusan muktamad nanti akan dibuat oleh Pengerusi parti (BN) dan beliau biasanya berbincang dengan Presiden komponen parti seperti MIC dan sebagainya dan kita akan umumkan pada masa yang sesuai," katanya.

Ditanya sama ada Umno akan bertanding semula kerusi parlimen itu, Muhyiddin berkata: "Walaupun ada pandangan sebegitu (supaya BN diwakili oleh Umno) tetapi biasanya pimpinan parti (yang membuat keputusan) dan bukan di peringkat saya yang akan menimbangkan situasi dan keadaan."

Muhyiddin berkata BN sudah bersedia dan telah membuat persiapan bagi menghadapi pilihan raya kecil itu dan menunggu pengumuman Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

SPR akan mengadakan mesyuarat Jumaat depan untuk menetapkan tarikh penamaan calon dan pengundian bagi pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor.

Muhyiddin turut mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham Dr Zainal Abidin. - mstar online

Comments

  1. Ada ke mana mana pihak yang mengumpul dan mengolah bahan bahan yang banyak itu dalam bentuk slide pembentangan? Memudahkan semua penggerak mengutip dan memilih yang sesuai untuk disuaikan dengan kemahiran sendiri untuk dibentangkan kepada pengundi ?

    Kalau ada adalah teramat bagus. Kalau tak ada patutlah mana mana puhak (beberapa pihak pun) bertindak sebagai pusat sumber begitu. Inshaallah semua penggerak akan menjadi bertambah dan lebih berkesan.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Susahnya jadi Isteri Ketua Dewan Ulama Pas Perlis

Ustazah dakwa keinginan seks suami cukup tinggi KANGAR 24 Mac - Seorang ustazah mendakwa suaminya, bekas Ketua Dewan Ulama Pas Perlis, Abdul Rashid Rahman lebih mengutamakan kepuasan seks sendiri tanpa mempedulikan kesihatan dirinya yang ketika itu menderita kesakitan akibat bisul di punggung. Dakwaan tersebut dibuat oleh Siti Rosmala Mohamed, 38, ketika memberikan keterangannya selaku pemohon yang memfailkan permohonan cerai secara fasakh pada 15 Februari 2008 terhadap Abdul Rashid, 60. Siti Rosmala memberikan keterangan tersebut di hadapan Hakim Syarie, Mohd. Zaidi Abdullah di Mahkamah Rendah Syariah di sini. Ibu kepada tiga anak itu turut mendakwa, walaupun mereka sering bergaduh sehingga tidak bertegur sapa lebih seminggu, namun suami sering kali memaksanya melakukan hubungan seks. "Walaupun seminggu tidak bercakap, selepas saya dimarahi atau dipukul namun dalam soal nafkah batin (hubungan seks), saya mesti berikan biarpun terpaksa," dakwa Siti Rosmala.

Anwar Ibrahim dan One-Zionis

  NED : 1. Anwar Ibrahim 2. Lorne Craner (Yahudi), Presiden IRI 3. Carl Gershman (Yahudi), Presiden NED 4. Kenneth Wollack (Yahudi), Presiden NDI 5. John D Sullivan, Pengarah Eksekutif CIPE Andainya kita terima kononnya KERAJAAN TERSILAP dan terambik supplier yang ada kaitan dengan Israeli dan terguna firma Public Relation Amerika yang ada pejabat di Tel Aviv. Kesilapan supplier PDRM adalah sikap Pak Lah yang leka dan cuai. Sekarang sudah tidak ada masaalah itu. Manakala perkhidmatan APCO tak ada kena mengena dengan geoglobal politics tetapi advisory dalam hal public relation termasuk online media. Dalam dua2 hal ini, kerajaan membayar service dan peralatan. Kita tentukan apa yang kita mahu dari perkhidmatan yang kita mahu. Firma yang kononnya Yahudi bukan penentunya dan mengarah kita. Untuk banding dengan hubungan Anwar dengan Yahudi Zionis, lihat gambarajah yang ada kaitan dengan power-power broker dunia berikut: Dari tiga gambarajah, Anwar bergantung harap kewangan, ke

KISAH BENAR ANWAR IBRAHIM ! BHG 1

1 DENDAM KESUMAT Anwar Ibrahim mempunyai perasaan dendam yang kuat atau dipanggil DENDAM KESUMAT sama ada kawan atau lawan.Dendam yang tak habis-habis terhadap Sanusi Junid, Rahim Tamby Chik, Abdullah Ahmad Badawi dan rami lagi menjadikan beliau tidak popular sebagai pemimpin. 2 PENENTANG Sikap menentang ketua menjadi amalan Anwar sejak aktif dalam UMNO pada tahun 1982. Pada tahun yang sama beliau menentang Suhaimi Kamaruddin untuk merebut jawatan Ketua Pemuda UMNO. 3 PECAH DAN PERINTAH Sikap pecah dan perintah merupakan strategi Anwar untuk berkuasa dalam UMNO dan kerajaan. Beliau sanggup mengadudumbakan UMNO Kedah bila beliau wujudkan komplot menentang ura-ura Dr. Mahathir untuk melantik Sanusi Junid sebagai Menteri Besar Kedah. Begitu juga beliau mengadakan tekanan terhadap Rahim Tamby Chik sehingga memaksanya meletakkan sebagai Ketua Menteri Melaka. 4 SUMPAH BOHONG Anwar berani bersumpah untuk tidak menentang Ghaffar Baba bagi jawatan T