Skip to main content

“Pakatan samseng” boleh hancurkan negara

DUNIA hari ini semakin keliru dan bercelaru. Gejala kekerasan, jenayah, rusuhan jalanan, saman menyaman, ugut mengugut, kebiadapan pemimpin, penderhakaan terhadap raja serta penerapan naluri keganasan yang ditanamkan pihak pembangkang terhadap anak-anak remaja kita adalah satu bentuk tindakan yang melampau.

Sikap itu boleh diibaratkan sebagai ciri-ciri kehidupan manusia yang belum beradab.Tentunya ini merupakan satu fenomena baru yang amat-amat menyedihkan dalam negara kita yang baru sahaja hendak menyambut ulang tahun kemerdekaan ke-52 tidak berapa lama lagi. Kita hanya ada 11 tahun sahaja lagi sebelum mencapai status negara maju pada 2020.

Mungkin ramai yang bersetuju bahawa nampaknya negara kita juga tidak terkecuali daripada kecelaruan dan kekalutan tersebut. Setiap hari, ada sahaja peristiwa atau berita yang mencemaskan berlaku.

Hanya untuk renungan, kisah perihal surat ugutan kepada pengarah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), saman 100 juta terhadap Timbalan Perdana Menteri, maki hamun ulama terhadap sesama Islam, rusuhan serta demonstrasi jalanan, fitnah serta rasuah berleluasa, arak dihalalkan oleh exco Cina, sultan dan raja dicemuh, sistem demokrasi “dibadutkan” dan tak perlulah diperincikan lagi kerana ia tidak akan berkesudahan. Apa sebenarnya sudah terjadi?

Mungkin tidak keterlaluan kalau boleh saya terjemahkan semua ini sebagai budaya pakatan samseng. Pakatan samseng mungkin merupakan istilah baru kepada kita semua. Namun tanpa kita sedari, budaya samseng inilah yang telah mewarnai kancah politik serta suasana kehidupan di negara kita sejak pilihan raya umum yang lalu.

Tidak ramai yang sedar bahawa ada hikmah di sebalik semua kemelut yang berlaku ini. Kita tidak payah menuding jari kepada sesiapa. Cuba cermin-cerminkan diri sendiri.

Pada hemat saya, segala kejadian yang berlaku mempunyai makna dan mesej yang telah Allah takdirkan kepada semua rakyat untuk menjadi panduan dan pedoman. Di sini benarnya firman Allah dalam surah Ar-Ra’d ayat 11 yang bermaksud: “...sesungguhnya Allah tidak akan mengubah sikap sesuatu kaum, melainkan kaum itu sendiri mengubahnya.”

Jika ditinjau kembali setiap ancaman serta kecelaruan yang berlaku, ia berkisar kepada sifat tamak, jumud, khianat serta rakus kuasa pemimpin (rata-rata Melayu) yang merencanakan. Inilah puncanya.

Yang pastinya, kita semua harus menerima hakikat bahawa Malaysia pasca pilihan raya umum ke-12 bukan lagi negara yang pernah kita semua kecapi suasana harmoni kehidupannya. Siapakah yang harus dipersalahkan? Jawapannya agak mudah tetapi mungkin agak sinikal.

Saya berani mengatakan bahawa semua rakyat Malaysia harus memikul dan berasa bertanggung jawab terhadap sindrom baru yang menular ini.

Bukankah ini semua bertitik mula dengan keputusan pilihan raya umum lalu yang telah ditentukan oleh rakyat Malaysia sendiri? Undi Melayu pecah tiga, Cina tetap dengan jati diri mereka.

Saya amat yakin kita tidak perlu menunggu Pilihan Raya Umum Ke-13 untuk menjangka apa yang akan berlaku kepada negara sekiranya rakyat membuat keputusan untuk memberi peluang kepada pakatan pembangkang berkuasa dan mengambil alih kerajaan serta pentadbiran negara. Ideologi serta visi terhadap hak kemanusiaan, keadilan, kebebasan bersuara serta “demokrasi gila” yang telah dibawa oleh pihak pembangkang di negara kita sejak pilihan raya lalulah yang telah mengelirukan dan memporak-perandakan keamanan dan keharmonian negara kita yang tercinta ini.

Yang paling menyedihkan, pemimpin pembangkang yang bersekongkol serta terlibat sama untuk menjahanamkan negara adalah pemimpin Melayu dan Islam.

Sejarah sepatutnya telah memberi banyak pengajaran kepada orang Melayu tentang turun naiknya sesuatu bangsa hasil daripada ketekunan, kealpaan serta keangkuhan bangsa itu sendiri.

Inilah yang sedang kita tonton di hadapan mata kita seharian. Yang akan menerima kesannya adalah anak-anak serta cucu-cicit kita di kemudian hari. - Utusan Malaysia.

Comments

Popular posts from this blog

Susahnya jadi Isteri Ketua Dewan Ulama Pas Perlis

Ustazah dakwa keinginan seks suami cukup tinggi KANGAR 24 Mac - Seorang ustazah mendakwa suaminya, bekas Ketua Dewan Ulama Pas Perlis, Abdul Rashid Rahman lebih mengutamakan kepuasan seks sendiri tanpa mempedulikan kesihatan dirinya yang ketika itu menderita kesakitan akibat bisul di punggung. Dakwaan tersebut dibuat oleh Siti Rosmala Mohamed, 38, ketika memberikan keterangannya selaku pemohon yang memfailkan permohonan cerai secara fasakh pada 15 Februari 2008 terhadap Abdul Rashid, 60. Siti Rosmala memberikan keterangan tersebut di hadapan Hakim Syarie, Mohd. Zaidi Abdullah di Mahkamah Rendah Syariah di sini. Ibu kepada tiga anak itu turut mendakwa, walaupun mereka sering bergaduh sehingga tidak bertegur sapa lebih seminggu, namun suami sering kali memaksanya melakukan hubungan seks. "Walaupun seminggu tidak bercakap, selepas saya dimarahi atau dipukul namun dalam soal nafkah batin (hubungan seks), saya mesti berikan biarpun terpaksa," dakwa Siti Rosmala.

Anwar Ibrahim dan One-Zionis

  NED : 1. Anwar Ibrahim 2. Lorne Craner (Yahudi), Presiden IRI 3. Carl Gershman (Yahudi), Presiden NED 4. Kenneth Wollack (Yahudi), Presiden NDI 5. John D Sullivan, Pengarah Eksekutif CIPE Andainya kita terima kononnya KERAJAAN TERSILAP dan terambik supplier yang ada kaitan dengan Israeli dan terguna firma Public Relation Amerika yang ada pejabat di Tel Aviv. Kesilapan supplier PDRM adalah sikap Pak Lah yang leka dan cuai. Sekarang sudah tidak ada masaalah itu. Manakala perkhidmatan APCO tak ada kena mengena dengan geoglobal politics tetapi advisory dalam hal public relation termasuk online media. Dalam dua2 hal ini, kerajaan membayar service dan peralatan. Kita tentukan apa yang kita mahu dari perkhidmatan yang kita mahu. Firma yang kononnya Yahudi bukan penentunya dan mengarah kita. Untuk banding dengan hubungan Anwar dengan Yahudi Zionis, lihat gambarajah yang ada kaitan dengan power-power broker dunia berikut: Dari tiga gambarajah, Anwar bergantung harap kewangan, ke

KISAH BENAR ANWAR IBRAHIM ! BHG 1

1 DENDAM KESUMAT Anwar Ibrahim mempunyai perasaan dendam yang kuat atau dipanggil DENDAM KESUMAT sama ada kawan atau lawan.Dendam yang tak habis-habis terhadap Sanusi Junid, Rahim Tamby Chik, Abdullah Ahmad Badawi dan rami lagi menjadikan beliau tidak popular sebagai pemimpin. 2 PENENTANG Sikap menentang ketua menjadi amalan Anwar sejak aktif dalam UMNO pada tahun 1982. Pada tahun yang sama beliau menentang Suhaimi Kamaruddin untuk merebut jawatan Ketua Pemuda UMNO. 3 PECAH DAN PERINTAH Sikap pecah dan perintah merupakan strategi Anwar untuk berkuasa dalam UMNO dan kerajaan. Beliau sanggup mengadudumbakan UMNO Kedah bila beliau wujudkan komplot menentang ura-ura Dr. Mahathir untuk melantik Sanusi Junid sebagai Menteri Besar Kedah. Begitu juga beliau mengadakan tekanan terhadap Rahim Tamby Chik sehingga memaksanya meletakkan sebagai Ketua Menteri Melaka. 4 SUMPAH BOHONG Anwar berani bersumpah untuk tidak menentang Ghaffar Baba bagi jawatan T